Sexuální život ježků vám brání zhubnout

Pojďte si přečíst, jak tito náruživí hmyzožravci kazí vaší snahu o hubnutí.

Čas čtení: 5 minut

Informací je moc a čím víc jich máme, tím snadněji se zaměříme na nepodstatné detaily a hůře se nám rozhoduje, což může vést až k úplné neschopnosti udělat cokoliv. Ty správné informace už nejspíš máte, akorát je musíte umět správně použít. Soustřeďte se místo detailů na opravdu důležité oblasti, které budou mít největší vliv na vaše zdraví i vzhled, jako je jíst pomalu, dostatečně spát, jíst víc zeleniny, ovoce, bílkovin a pít hlavně nápoje bez kalorií. Zkuste použít cestu nejnižšího odporu a najít variantu, která pro vás bude nejschůdnější a začněte s ní. Uvidíte, že to funguje a místo přijímání dalších a dalších (zbytečných) informací konečně uděláte něco pro svojí postavu i zdraví.

A teď už něco o ježcích

Všichni dnes máme na dosah neuvěřitelné množství informací o všem, třeba i o úplných blbostech (omlouvám se všem ježkologům). Třeba na dotaz “sexuální život ježků” dostanete od Googlu  cca 20000 záznamů. Spousta jich sice s ježky vůbec nesouvisí, ale to jen podtrhuje, jak velký informační šum okolo nějakéo tématu vzniká.

Teď si představte kolik informací je dostupných o tématech, která lidi opravdu zajímají jako třeba co jíst, hubnutí nebo budování svalů. Na dotaz “jak zhubnout” vrátí Google cca 600000 záznamů. Možná jste někdy zkoušeli podobné heslo vyhledat a následně jste zjistili,  že informací je tolik, že nebylo ve vašich silách se v nich zorientovat, natož podle nich začít něco dělat.

‍Jak si myslíte, že zvládáte nápor informací
‍Jak to zvládáte ve skutečnosti.

Někteří z vás jsou možná o krok dál a jejich znalosti o stravě jsou na celkem dobré úrovni. Víte, že gram sacharidů má 4 kalorie, máte tušení co je glykemický index a že vláknina je důležitá pro správnou funkci trávení , přesto ale vaše tělo nevypadá tak, jak byste si představovali.

Víte, problém je v tom, že samotné informace jsou bezcenné a jen něco vědět nestačí. Jakou hodnotu pro vás mají čísla 1,8,15,22,23,37,42? Sama o sobě nejspíš žádnou, ale kdybych vám řekl, že to jsou výherní čísla příštího tahu Sportky, nejspíš si okamžitě půjdete vsadit. V ten moment získá informace hodnotu, protože po ní následuje akce. Mimochodem, jestli to fakt budou příští výherní čísla, 50% z výhry patří mně;)

Stejně to funguje i s jídlem. K čemu vám je informace, že Glykemický Index jablka je 30, když místo jablka k svačině sníte koblihu?

To, že víte nějaký fakt ještě neznamená, že ho dokážete úspěšně použít pro změnu svého chování.

Například každý ví, že kouření škodí zdraví a stejně v ČR kouří každý čtvrtý. Čím víc informací máte, tím těžší je pro vás rozhodnout se a začít něco dělat. Odborně se tomu říká  rozhodovací paralýza. Začnete mít pocit, že když jste nebyli schopní něco udělat do teď, asi jste měli informací málo a až si přečtete další článek nebo knihu, budete už konečně mít ty správné a začnete. Bohužél se tímhle postupem dostáváte jen do bludného kruhu věčného sběru informací a následné paralýzy.

Shánění  novějších a detailnějších informací se může také velmi snadno stát obrannou reakcí a výmluvou proč ve skutečnosti nic nedělat. Říct si, že si přečtu ještě jeden článek o tom jak správně dřepovat, je jednodušší než dřepy opravdu dělal, a po přečtení budu určitě vědět jaké úhly a momentové síly jsou u dřepů důležité, to musí přece znamenat, že jsem udělal něco pro svoje zdraví, nebo ne?

Většina lidí ty správné informace už má, jen nevědí, jak je uplatnit.

Asi už víte, že byste měli jíst víc zeleniny a ovoce, trochu víc se hýbat, míň pít a nekouřit. To vám ke změně postavy bohatě stačí. Nepotřebujete vědět, jak funguje mTor signalizace, že inzulín brzdí funkci hormon-senzitivní lipázy, nebo jak vypadá ježčí soulož. Co opravdu potřebujete je víc jednat, protože čtením článků a přemýšlením ještě nikdy nikdo nezhubnul.

Začněte se místo získávání informací o nepodstatných detailech soustředit na to, jak převést do praxe těch pár opravdu důležitých doporučení, která mají na vzhled, zdraví a náladu ten největší efekt jako je dostatčený příjem vitamínů, minerálů a vlákniny ze zeleniny a ovoce, větší příjem bílkovin, kvalitní a dlouhý spánek nebo pravidelná sportovní aktivita.

Jak na to

  • ‍Zkuste cestu nejnižsšího odporu
  • Vyberte si z výše uvedeného seznamu doporučení to, které vám je nejbližší.
  • Sepište si, co jsou vaše přijatelné varianty (např. Druhy ovoce a zeleniny, které máte rádi, nebo takové, které vám aslepoň vadí co nejméně)
  • Vyberte si z nich nejshůdnější variantu a přidejte jí v takovém množství, u kterého si jste stoprocetně jistí, že ho zvládnete dělat každý den (např. nejradši mám rajčata, jsem si jístý, že zvládnu jíst jedno rajče denně, ale dvě už ne. Přidám tedy jedno rajče za den. )

Právě jste přetavili informaci v akci, jíte víc zeleniny, děláte něco pro svoje zdraví  a cítíte se skvěle, protože jste konečně zvládli něco udělat.

Závěr

Informací je moc a čím víc jich máme, tím snadněji se zaměříme na nepodstatné detaily a hůře se nám rozhoduje, což může vést až k úplné neschopnosti udělat cokoliv. Ty správné informace už nejspíš máte, akorát je musíte umět správně použít. Soustřeďte se místo detailů na opravdu důležité oblasti, které budou mít největší vliv na vaše zdraví i vzhled, jako je jíst pomalu, dostatečně spát, jíst víc zeleniny, ovoce, bílkovin a pít hlavně nápoje bez kalorií. Zkuste použít cestu nejnižšího odporu a najít variantu, která pro vás bude nejschůdnější a začněte s ní. Uvidíte, že to funguje a místo přijímání dalších a dalších (zbytečných) informací konečně uděláte něco pro svojí postavu i zdraví.

- Martin Šturc

Zpět na novinky